Як безпечно спілкуватися в мережі?
Соціальні мережі
Соціальні мережі сприяють вашій творчості, дозволяють
постійно контактувати з друзями, надають багато можливостей – обмінюватися і
переглядати відео, фото, слухати музику. І все це в одному місці. Але як уникнути
небезпек і отримати користь і задоволення від відвідування соціальних мереж?
Ось декілька порад:
- частіше перевіряйте
персональні налаштування ваших сторінок, щоб захистити себе від небажаних
контактів;
- попросіть друзів і
членів родини повідомити вам, якщо вони помітили, що ви розмістили надто багато
особистої інформації або неналежні фото, відео. Зі сторони це може бути більш
помітно. Зберігайте паролі у таємниці;
- поважайте себе та
інших у мережі;
- якщо відбулась якась
неприємна ситуація, повідомте про це дорослих.
Пам’ятайте, що кіберзалякування і погрози з
мережі неприпустимі!
На це обов’язкового
необхідно реагувати:
- повідомити
адміністраторам сайту;
- зберегти
повідомлення-погрозу як доказ;
- обов’язково
поставити до відома дорослих.
Як безпечно
слухати і завантажувати музику та як уникнути небезпеки, граючи в онлайн ігри?
Музика – одна з ваших найулюбленіших розваг у
вільний час. Не забудьте про правила безпеки, коли ви працюєте з музичними
файлами в Інтернеті:
- завжди читайте інформацію,
написану в оголошеннях дрібним шрифтом, перш ніж програти чи
завантажити якусь мелодію чи рингтон;
- перш ніж завантажити
пісню, прочитайте відгуки інших користувачів;
- якщо ви
використовуєте якісь програми обміну файлами, переконайтесь, що вони
встановлені вірно і не дозволяють стороннім особам отримувати доступ до всіх
файлів вашого комп’ютера;
- поважайте авторське
право. Якщо автор пісні не виклав її на своєму офіційному сайті для вільного
завантажування, ви можете опинитися у категорії порушників авторських прав.
Ігри
Ігри бувають найрізноманітнішими – від коротких і простих, до складних, у
яких беруть участь багато гравців. Усі вони дуже різні, але якою б гра не була
і на чому б ви не грали (комп’ютер, телефон), правила безпеки залишаються
однаковими:
Ø якщо у процесі гри хтось почне використовувати
нецензурні вирази у вашу адресу, ви можете зробити скріншот і пожалітися
адміністрації сайту, використавши скріншот як доказ;
Ø не забувайте про
мережевий етикет. Флеймінг і тролінг – приклади безвідповідальної поведінки і
не варто витрачати свій час на таких користувачів. Завжди будьте ввічливими у
спілкуванні;
Ø переконайся, що при
реєстрації у грі ви не надаєте особистої інформації;
Ø якщо гра несе вам загрозу, негайно зверніться до
дорослих.
Правила безпечної
поведінки в Інтернеті для учнів
·
Небажано розміщувати персональну інформацію в Інтернеті. Персональна
інформація – це ваше повне ім'я, прізвище, номер мобільного телефону, адреса
електронної пошти, домашня адреса, фото з вами, членами вашої родини, друзями.
·
Якщо ви публікуєте фото чи відео в Інтернеті, їх може подивитися кожен.
Зважайте на це.
·
Не відповідайте на спам (небажану електронну пошту).
·
Не відкривайте файли, які надіслали невідомі вам люди. Ви не можете знати,
що насправді міститься у цих файлах – там можуть бути віруси або фото, відео з
«агресивним» змістом.
·
Пам’ятайте, що віртуальні знайомі можуть бути не тими, за кого себе
видають.
·
Якщо поруч з вами немає когось з дорослих, яким ви довіряєте і які можуть
вас захистити, не зустрічайтесь у реальному житті з
людьми, з якими ви познайомились в Інтернеті. Якщо ваш
віртуальний друг справді той, за кого себе видає, він спокійно зреагує на вашу
турботу про власну безпеку.
·
Ніколи не пізно розповісти дорослим, якщо вас хтось образив.
Турботливим батькам:
Правило 1. Уважно ставтесь до дій вашої дитини у мережі Інтернет:
- не відправляйте
дитину у «вільне плавання» по Інтернету. Намагайтесь активно брати участь у
взаємодії дитини з мережею, особливо на етапі її освоєння;
- спілкуйтесь з
дитиною про те, що нового вона дізнається для себе за допомогою Інтернету і як
вчасно попередити загрози.
Правило 2. Інформуйте дитину про можливості і небезпеки, які
містить у собі мережа:
- поясніть дитині, що
в Інтернеті, як і в житті, зустрічаються «гарні» і «погані» люди. Переконайте,
що в разі зіткнення дитини з негативом чи насильством з боку іншого
користувача, вона має повідомити про це близьких людей;
- навчіть дитину
шукати потрібну інформацію і перевіряти її, в тому числі, з вашою допомогою;
- навчіть уважно ставитися до скачування платної
інформації і отримання платних послуг з Інтернету, особливо через відправлення
смс-повідомлень;
- складіть перелік
корисних, цікавих, безпечних ресурсів, якими може користуватися ваша дитина, і
порадьте їй їх використовувати.
Правило 3. Оберіть зручну форму контролю перебування вашої дитини
в мережі:
- встановіть на вашому
комп’ютері необхідне програмове забезпечення – програми батьківського контролю,
антивіруси;
- якщо ваша дитина
навчається у початкових класах, обмежте час її перебування в Інтернеті; якщо в
середніх чи старших – домовтесь про режим користування Інтернетом;
- якщо комп’ютер
використовують усі члени родини, встановіть його в місці, доступному для всіх,
а не в кімнаті дитини;
- створіть різні
облікові записи на вашому комп’ютері для дорослих і дитини. Це допоможе не
тільки убезпечити дитину, але й зберегти ваші дані;
- регулярно
відстежуйте ресурси, які відвідує ваша дитина. Прості налаштування комп’ютера
дозволять вам бути в курсі того, яку інформацію переглядала ваша дитина.
Правило 4. Регулярно підвищуйте рівень власної комп’ютерної
грамотності, щоб забезпечити безпеку дитини:
- використовуйте
зручні можливості підвищення рівня комп’ютерної та Інтернет-грамотності,
наприклад, відвідування курсів, читання спеціальної літератури, консультації з
експертами;
- знайомте членів
вашої родини з базовими принципами безпечної роботи на комп’ютері і в
Інтернеті.
Система психолого-педагогічної підготовки випускників Сколівської академічної гімназії до ЗНО
( рекомендації психолога гімназії педагогічним працівникам, батькам та учням щодо психологічної підготовки до ЗНО)
Незалежне оцінювання якості навчальних досягнень випускників загальноосвітніх навчальних закладів та вступ до ВНЗ на підставі цієї процедури висуває завдання отримати максимально високий результат. Це потребує відповідної підготовки комплексного характеру, особливості якої залежать від вибору предмета та психологічних особливостей особистості майбутнього учасника ЗНО.
Скільки кроків до ЗНО? Цікаво, хтось рахував, чи у кожного своя кількість? Щоб отримати відповідь, треба спершу визначити, де старт. Фініш, зрозуміло, це день проходження тестування. Стартує кожен з різної дистанції. Хтось за рік, хтось з нового року, а комусь і місяця вистачає на експрес підготовку до ЗНО. У кожного свій шлях. Для того, щоб учень впевнено почував себе під час проходження тестування, йому потрібна спеціальна психологічна підготовка.
Основна мета психологічної підготовки до ЗНО – це забезпечення оптимальної реалізації психічних можливостей учнів та прояв у максимальній мірі отриманих знань, умінь та навичок під час зовнішнього оцінювання.
Психологічна допомога під час зовнішнього незалежного оцінювання передбачає, перш за все, профілактику стресів та психологічну підготовку до процедури тестування.
Будь-який іспит для учня завжди є певною мірою стресовою ситуацією. Ще актуальнішою ця істина стає в умовах проходження зовнішнього незалежного оцінювання (ЗНО). Зовнішнє незалежне оцінювання - неминучий етап життя для тих, хто хоче здобути вищу освіту.
Найбільшою проблемою в ситуації тестування стає наше хвилювання. Гормон, який виділяється, коли людина відчуває страх, тривогу, впливає на продуктивність функціонування пам'яті та мисленнєвих процесів. Надмірна кількість гормону страху в організмі, може бути причиною того, що деякі учні на іспитах цілковито забувають вивчений матеріал. Саме тому важливим у підготовці до ЗНО буде створення власного життєвого проекту, наприклад «Я здам ЗНО на високі бали!».
Випускники у процесі підготовки до ЗНО, шукають і сподіваються отримати від вчителя психологічну підтримку, що проявляється у вербальних позитивних оцінках або позитивних підкріпленнях в ситуаціях тривоги та хвилювань. Причиною хвилювання можуть бути сумніви у повноті та міцності знань, у власних здібностях: логічному мисленні, вмінні аналізувати, можливостях уваги та пам’яті. Стрес у незнайомій ситуації, стрес через відповідальність перед батьками і вчителями посилює хвилювання і додає тривоги. Допоможіть учню відчути впевненість в своїх силах, сформулюйте програму успішного проходження ЗНО.
Порекомендуйте учням пройти пробне тестування, створюйте ситуації незалежного тестування (в ігровій формі або як варіант оцінювання) під час навчально-виховного процесу – це допоможе адаптувати психічну сферу до процедури тестування. Якщо під час проведення пробного тестування випускники отримають необхідну підтримку, вони будуть більш впевнено почувати себе в ситуації реального екзамену.
Психологічний портрет людини, готової успішно скласти іспити:
- Упевнений у своїх силах.
- Забезпечує собі високий ступінь мотивації до успішного складання іспиту.
- Ефективно використовує час, відведений на підготовку до тестування, не відкладає справ на потім.
- Доводить розпочату справу до завершення.
Важливим завданням учителя в підготовчий період є формування в учнів таких установок:
1. Формування позитивної установки до тестування.
2. Подолання почуття невідомого, формування впевненості в собі.
3. Формування позитивного ставлення до тестових завдань і тестової ситуації взагалі.
4. Набуття навичок роботи з тестовими завданнями.
5. Усвідомлення подібності принципів розв’язання завдань у тестах.
6. Зниження вірогідності прояву негативних установок.
Психологічні підказки батькам:
- Забезпечте вдома зручне місце для занять і слідкуйте, щоб дитині ніхто не заважав готуватись до ЗНО. Допоможіть дитині розподілити теми підготовки по днях. Ознайомтеся з методикою підготовки до тестування.
- Не акцентуйте свою увагу на кількості балів, яку ваша дитина отримає під час ЗНО. Поясніть їй, що кількість балів не є показником її можливостей.
- Не підвищуйте тривожність дитини напередодні ЗНО, бо це негативно позначиться на результатах тестування.
- Ви можете допомогти своїй дитині в складний період підготовки та складання ЗНО. Розумінням і підтримкою, любов’ю і вірою в її сили.
- Зверніть увагу на харчування дитини. Подбайте, щоб вдома була поживна і різноманітна їжа, що забезпечить збалансований комплекс вітамінів.
- Не залякуйте дитину ЗНО, і не згадуйте про нього в негативному сенсі. Сформуйте в дитини спокійне ставлення до процедури тестування.
Психологічні підказки майбутнім учасникам ЗНО
§ Кожен день варто виконувати спеціальні вправи, які допоможуть зняти емоційну напругу і втому. В день зовнішнього тестування такі вже звичні вправи допоможуть швидко побороти хвилювання.
§ Позбутися хвилювання у перші хвилини тестування допоможе глибоке дихання: зробіть вдих, потім повільний видих, уявляючи при цьому, що вдихаєте цілющий кисень, енергію, а видихаєте хвилювання, невпевненість.
§ Запорукою підтримання інтелектуальної форми є гарна фізична форма, тому займайся фізкультурою. Ось короткий комплекс, який допоможе протягом хвилини відновити працездатність і створити робочий настрій. Кожна вправа виконується протягом 8-10 секунд.
§ Обертайте очима, намагаючись якомога більше побачити навколо себе. Шість разів за годинниковою стрілкою, шість разів – проти, і очі швидко „скинуть” втому.
§ Сядьте прямо, покладіть руки на потилицю. Зробивши глибокий вдих, якомога міцніше притисніть голову до долонь і відпустіть.
§ Продовжуючи сидіти прямо, візьміться руками за сидіння стільця і підніміть плечі якомога вище. Затримайтесь на декілька секунд і опустіть плечі.
§ Поставте лікті на стіл, покладіть підборіддя на долоні, глибоко вдихніть і, зберігаючи шию прямою, міцно притисніть підборіддя до долонь.
§ Сидячи за столом, притисніть витягнуті руки одну до одної.
§ Сидячи на стільці, піднімайте поперемінно прямі ноги з витягнутими пальцями.
§ Перш, ніж починати роботу, треба усвідомити, що саме ти повинен зробити, скільки це має забрати часу, визначити порядок роботи.
§ Плануючи графік роботи, пам'ятайте, що найвища продуктивність праці настає через 20—30 хв. після початку роботи. Найскладніші завдання доцільно виконувати саме тоді. Простіші й цікавіші – наприкінці. Проте, якщо тобі важко, починай роботу з цікавішого.
§ Починай роботу, відпочивши. Найкращий відпочинок – 1,5-2 год. сну або прогулянка, спорт, допомога батькам по господарству.
§ Першу годину можна працювати без перерви, а далі необхідно робити 5-10-хвилинні перерви через кожні 40-50 хв. напруженої роботи, під час яких можна виконувати фізичні вправи.
§ Якщо якесь завдання не можеш виконати одразу, не розгублюйся – спробуй повторити через якийсь час.
Пам'ятай: перемога не завжди приходить до найсильнішого чи найспритнішого, але рано чи пізно вона приходить до того, хто вірить у себе.
Обдарованість - це високий рівень здібностей людини, що
дозволяє їй досягти особливих успіхів у певній галузі діяльності. Розрізняють
загальну і спеціальну обдарованість. Загальна розумова обдарованість
виявляється в оволодінні всіма видами діяльності, для успішного здійснення яких
необхідні певні розумові якості. Спеціальна обдарованість пов'язана з певними
видами діяльності, в яких вона найбільше розвивається.
Розрізняють обдарованість:
· соціально - лідерську;
· художньо - музичну, образотворчу,
сценічну;
·
психомоторно
- спортивну;
·
інтелектуальну
- здатність аналізувати, мислити, зіставляти факти (серед інтелектуальних дітей
є такі, які навчаються відмінно з 1-2 предметів і не встигають з інших);
·
академічну
- надзвичайна здатність до навчання взагалі;
·
творчу
- нестандартне бачення світу й нешаблонне мислення.
Усі
обдаровані діти мають потребу в знаннях, яскраво виражений інтерес до певної
галузі знань. Немає потреби примушувати їх вчитися, вони самі шукають собі
роботу, частіше складну інтелектуальну, із задоволенням нею займаються,
присвячуючи їй увесь свій вільний час. Обдаровані діти вільно і швидко
оволодівають відповідними вміннями і навичками. Вони показують високий рівень
досягнень.
Поради батькам, які бажають розвивати здібності своїх дітей
1.
Не
стримуйте розкриття потенційних можливостей психіки.
2.
Уникайте
однобокості в навчанні та вихованні.
3.
Не
позбавляйте дитину ігор, забав, казок, створюйте умови для виходу дитячої
енергії, рухливості, емоційності.
4.
Допомагайте
дитині в задоволенні основних людських потреб (почуття безпеки, кохання, повага
до себе і до оточуючих), тому що людина, енергія якої скована загальними
потребами, проблемами, найменше спроможна досягти висот самовираження.
5.
Залишайте
дитину на самоті і дозволяйте їй займатися своїми справами. Пам'ятайте, якщо ви
хочете своїй дитині добра, навчіть її обходитися без вас.
6.
Підтримуйте
здібності дитини до творчості і співчувайте у випадку невдачі, уникайте
незадовільної оцінки творчих спроб дитини.
7.
Будьте
терпимими до ідей, поважайте допитливість, реагуйте на запитання дитини.
Поради Девіда Льюїса щодо розвитку обдарованої
дитини
1. Відповідайте на запитання дитини
якомога терпляче і чесно. серйозні запитання дитини сприймайте серйозно.
2. Створіть у квартирі місце, де дитина
може виставляти свої роботи, не сваріть дитину за безлад у кімнаті під час її
творчої роботи.
3. Відведіть дитині кімнату чи куточок
винятково для творчих занять.
4. Показуйте, що ви любите її такою, якою
вона є, а не за її досягнення.
5. Надавайте дитині можливість у виявленні
турботи.
6. Допомагайте будувати її плани та приймати рішення.
7. Показуйте дитині цікаві місця.
8. Допомагайте нормально спілкуватися з дітьми, запрошуйте
дітей до своєї оселі.
9. Ніколи не кажіть дитині, що вона гірша
за інших дітей.
10. Не карайте дитину приниженням.
11. Купуйте книжки за її інтересами.
12. Привчайте самостійно мислити.
13. Регулярно читайте дитині чи разом з
нею.
14. Пробуджуйте уяву та фантазію.
15. Уважно ставтеся до потреб
дитини.
16. Щодня знаходьте час, щоб побути з нею
наодинці.
17. Дозволяйте дитині брати участь у
плануванні сімейного бюджету.
18. Ніколи не сваріть за невміння та помилки.
19. Хваліть дитину за навчальну
ініціативу.
20. Учіть вільно спілкуватися з дорослими.
21. У заняттях дитини знаходьте гідне
похвали.
22. Спонукайте вчитися вирішувати проблеми самостійно.
23. Допомагайте бути особистістю.
24. Розвивайте позитивне сприйняття її здібностей.
25. Ніколи не відмахуйтесь від невдач
дитини.
26. Заохочуйте максимальну незалежність від дорослих.
27. Довіряйте дитині.
Немає коментарів:
Дописати коментар